Wednesday, October 24, 2012

TRUE or DARE ?

assalamualaikum, 



semalam malam ,

after pulang buku kat bilik spbt , 
naiklaa kelas . memandangkan aku ternampak komik dalila , 
aku pon pinjamlah nak baca .


so , saat demi saat meja group aku telah dipenuhi - aku , dalila , najla , wani , fitri dan mamat . 
then diorang kata nak main TRUE or DARE . tupptapptupptapp aku pon terrmasuk sekali, kan.. perggh ! padahal aku tengah syok baca komik , diorang yang datang berkumpul kat situ . haha . tapi tak berapa nak kisah sangat kalau main dengan diorang sebab tak berapa awkward . najla n dal memang sedia duduk situ . wani ok je , fitri n mamat adalah spesis topek kott , spesis mr. sunshine gitu . ok dah faham kan ? so , first time aku share pasal diorang , jadi tak semestinya segalanyaa dah berubah . masih belum :(

but this time , just main TRUE , no DARE !
and when it was my turn ,,
="kau ada minat sesapa tak kat sekolah ni ? " "minat n suka lain .. "
   : TAK 


="kau kan , memang pendiam ke pemalu ke .. "
   :*otak aku mengalami haemolysis bila dengar soalan ni . ewww *
     emmm ,, dua-dua ,,,, TAK !
="habis dulu kau sebenarnya macamana ? "
   :emm ,, first2 masuk , memanglaa macamtu sikit , tapi bila dah form 2 , form 3 .. err. hahh , yelah, haha.
    *sangat yakin dan fluence-nya aku menjawab . tandanya aku jujur , nak je aku teruskan cakap yang aku     
      dulu gangster , tapi mampukah diorang believe ? hahaa . mau pengsan karang *


 muka baik + gangster , 
macam sama je , takde ciri kelembutan . acane ni ?

yang ini , disebabkan tak nampak muka dan tangan aku macam tak rela buat lurve tu ,
, so bolehla diterima bila ada orang kata muka nampak lembut , then bila dia dah makin kenal aku , tapi ganas . hahaa ~ sebenarnya ada satu kisah yang terjadi jugak berkaitan dengan hal ini . dont worry , akan diceritakan . hahaa . 


    -reason utama , aku dicap pendiam : aku sebenarnya taktau nak cakap pasal apa dengan diorang , kerana      
       tajuk famous di sekolah asrama , pastinya K***** . betul ke tidak ? =__="
    -dicap pemalu : sebab aku dicap pendiam + muka aku baik glee . eih ? hahaaa.                                             
       (minah perasan , dicap baik ? peliknya manusia)


="soalan ketiga biar aku je tahu ..c reek creek ~ "
  : aku speechless dan emotionless . ada ke ?

then , akhirnya aku selamat sebab masatu dah 10.40 gitu , dan disebabkan dah habis exam , tak perlu belajar , kelas2 semua dah hampir gelap . 

after that , aku menarik nafas lega sebab dah cakap macamtu kat diorang . so , takdelah diorang fikir aku ni hipokrit ke apa ke,, . entahlaa, tapi lately aku selalu terfikir orang akan anggap aku hipokrit sebab kat sekolah je pakai tudung labuh . dan separuh lagi pakai tudung biasa . kalau diorang jumpa aku kat luar , pakai shawl segalaa , tak ke lagi hipokrit ? 

conclusionnya , 
awakawak yang menganggap saya ni hipokrit , buat-buat baik ,, saya tak pernah kata saya ni baik , kan ? saya tak pernah kata saya memang pakai tudung labuh , malah kalau ada yang tanya , terus-terang saya jawab tu tudung from smkajb , instead of taknak membazir tukar tudung senteng , apa salahnya try pakai sebab kat luar , memang taklaa jawabnya . hee ~ 


No comments:

Post a Comment