Friday, December 28, 2012

movie marathon week ;D


asalammualaikum . hyehyeeeeee . 
so , dah hampir setahun kan tak buat movie review ? hahaa ,so kali ni kasi borong terus :p 
231212 (ahad) ------281212 (jumaat) 

1. AKU , DIA DAN TONG SAMPAH 


ini kak long punye pasal-ah , hahahaaa . ahad haritu , dia datang JB then berfangirling pasal Beto Kushairy . semua line - line Beto dalam cite ni dia keluarkan . so ,, aku pon curiouslahh sangat , apa yang bestnya beto ni sebab bila google takdelah handsome pon . heee ~ ok , sooo di minit-minit pertama ,, OH MY GOD ! macam best je cite ni ,, hahaaaa ;) sebab cite ni sangatlaaa lawak . so , sampai kesudahlaa tengok . okay , dia tak handsome tapi CUTE - ugly but adorable ? hahaaa . n yes coooool ~ :p argggh ~ cehh dah mula dah die ~~ :p tak ! tak minat beto tapi minat amir . hahaa ^___^ 

2. JANJI JUJUR SEPI


emm , aissy dia lagi ? hahaaa . hmm , then i continued watching his movie sebab akak n kak long suruh . okay highlight : DISURUH ! kekeee ~ peaceee ^____^ . cite ni pon dia cute n cool . cuma , cite ni agak boring dan tak berapa nak best sebab eisssssh ! bencinyaa vheeeeeee ! first-first tu memang , erggh ! kesiannya kat andy ni , dia terpaksa suka perempuan tu . tsktsk :'( tapi aku minat andy je bukan beto . hahaaa , ego lagii :p tapi seriously ada satu part dia buat muka comel then duduk dalam kotak ,, memang comellllll . LOL XP

3.JUJUR AKU DAYUS
cite ni sangatttttt best ! first-first ingatkan ni cite kelakar jugak . but then first2 je yang kelakar . hadoyaiii . menipu sangatt ~  after that ,, jujur aku rasa nak nangis . sob sobb .. hahaa ~ tapi tak nangis ponn . jangan salah faham . heee ~ tapi seriouslylahh kalau tengok cite ni mesti banyak jalan cite yang korang fikir . dussh =____________=" akhirnya , semuanya salah , sebab korang bukan director :p edreee cool ;D

oh , baru tahu yang beto ni cikgu dalam juvana tu ?? OH MY ! lakonan dia memang menjadi sebab aku memang benci cikgu kat juvana tu .hahaaa ~ so , masatu pon ada tengok Istanbul Aku Datang n beberapa cite dengan cousins ,, but aku tidurrr .. hahaaa , so memang aku tak tengok sangat ahh . hee ~ entahlaa , bila tengok sorang-sorang tak ngantuk , tapi bila ramai-ramai , aku sorang je tidur :p so , kesipulannya kalau nak tengok ramai-ramai , masa pagi jelaa . i still remember aku pernah tengok wayang degan cousins pukul 11 malam dan tidurrr separuh jalan. hahaaaa ~~ 


4.WINDSTRUCK 

ok , then movie korea pulak . cite ni , hahaaa heroin dia sangat mereng . hahaaa ~ paling aku suka part dia gari tangan dia n tangan lelaki tu , then dia kata kunci gari tu hilang , so diorang terpaksalahh bergerak bersama-sama . masa lelaki tu tidur , dia pon just keluarkan tangan dia dari gari tuu macamtuu je sebab tangan dia kecik . then garu muka dan masukkan tangan dia balik . LOL .. sangatlaa lawak . tapi tak berapa suka cite ni sebab agak merepek ,, lelaki tu jadi wind bila dah mati . hmm ~ btw, aku tak sangka jang hyuk tu lawak . hahaaa , sangat berbeza dari dia dalam THANK YOU ;D

5. THE MIGHTY PRINCESS
yang ini sangat bessttt ! ^____^
first-first memang nampak macam tak best sebab dia punya stunt tu nampak sangat tak real . hahaaaa ~ gelakgelakk kott tengok shin min ah buat stunt . hewwwheww ~ itu stunt paling lawak ;D ni je cite action comedy , yang lain romantic comedy . ahhhhhhh ! yang penting yoo geun tu dah copp okayy :pp yang lelaki atas tu ;D sangat comeeeelllll . lagi-lagi masa  ni ,

heeiiisssh ! jangan nak sibuk okay . yang lelaki bawah tu pon comel jugak apa , hehee ;D
tralalalaaaaaaa ~ *dah kemaruk dah dia ....


6. 100 DAYS WITH MR. ARROGANT

okay , yang ni mesti ramai dah tengok kan ? hmm.
tahun lepas orang tengok separuh , tahun ni baru tengok separuh lagi . hahaaaa , boleh eah ? LOL.
sangat kurang ajar lelaki tu bila dia cuit perempuan guna kaki je . hoiihoii ~ tapi macam best je nak panggil orang guna kaki je. heee ~ menyirapp je ann :p bagi aku hero dia tak handsome , tapi kenapa rasa macam ada sikitt eih ? hahaa

7.HE WAS COOL
ini pon daebakk ! 
for surelaa tengok cite ni semata-mata kerana song seung hun . yeahhh! n fyi , heroin cite ni dah mati okayy ^____^ . hahaa suka pulak ~ reallyreallycooooooool ~ macam best je cari gaduh dengan orang . hewwheww .. tapi sayang , tak pernah lagi jumpa gangster sekolah yang hensem , so ke laut laa ~

8. MY LITTLE BRIDE
ahhhhh ! yang ni sukaaaa ^____^ . n u kow what ? cite ni lah yang masuk dalam mimpi aku . LOL sangatt ~ since tu , aku trauma . aku dah tak berangan-angan lagi nak LIFE LIKE A DRAMA . emm , korang pandai-pandai lahh ye teka .. hahaa . lepas dah cite kat hafa , baru aku legaa ,, sebab aku taknak ianya jadi kenyataan . loll .. berfikiran macam budak-budak kan ? hehee . peaceeee ^______^ . moon geun young sangat comell , aku dah faham apa yang BO EUN rasa  . hahaa~ tapii aku suka hero ke -2 , parkjin woo .. heeee comell bolee ~

#CHAKK ! ^_________^

9.INNOCENT STEPS
okayy , another movie stared by moon geun young. okay , cite ni pun aku sukaaa . hahaa semua dia suka ~~ apa kes ? . hahaaa tapi benci sangatsangat kat lelaki blonde tu . imagine , isteri lama n isteri baru , duadua dia rampas ,, haissh~ dan dua kali dia pukul kaki lelaki tu ... sangat @#$%^ haissh ! paling tak boleh blaa sepasang polis yang mengintip diorang 24 jam sebab diorang syak itu adalah FAKE MARRIAGE . LOL . lawak kott ~ tapi yang paling untung diorang tak pernah amik gambar sesama , tetibe terpisah macamtu je . then polis tu pon kasi album yang penuh dengan gambar diorang . hahaaa best seyyyh . 


10. 200 POUNDS BEAUTY

ni , tengok sebab ramai kata cite ni best . emm , tapi biasa-biasa je sebenarnya , tapi bolehlaa best . tapi kelakar bila perempuan tu baru bukak balutan2 plastic surgery dia , then dia tengoklahh cermin , " ohh , i am very pretty " .. so dia terharu so dia pon nangis ... " OHh.. even i cry also prettily ~ " loll !

11. PLEASE TEACH ME ENGLISH
cite ni pon tengok sebab top 10 movie . emm ~ agak tak best ,, tapi aku memang NO IDEA macamana jang hyuk tu boleh lawak sangat .. memang berbeza dari cite thank you . hahaa .. aku cuma suka ending dia je . ending dia bengang glee bolee ~ dahlaa jang hyuk pakai baju joging dan ada tulis " SPORTS FOR WOMEN " lepastu dia cari perempuan dari hujung LRT sampai ke hujung , sambil terjerit2 CANDY! then dia tak jumpa , dia jerit buat confession pulak sampai ke hujung sana balik . LOL . bengang bolee ~ lagi bengang bila perempuan tu beriyeee rampas suratkhabar dari pakcik yang duduk sebelah dia sebab nak tutup muka , dia nak sembunyi dari lelaki tu . time tengah berebut tu , jang hyuk nampak ,, then semua orang dalam LRT pon pandang je perempuan tu . hahaaaaa~ then bila perempuan tu perasan , dia boleh pulak terus buat-buat tidur . eeee ,, sangat LOL . recommended untuk tengok ending dia je .. hahaaa ~

12 . MY SASSY GIRL

ni pun sama tak berapa best , tengok sebab dia top 10 dan ending dia je sangat best !! hahaa ~
masa ending tu macam nak terlompat-lompat gembira dan nak nangis dan segalanyalahhh ~ hahaa .
so , sila tengok ending dia SAHAJA ! kekeee ~ that time mak ex-boyfriend dia yang dah mati jumpa perempuan tu kat restaurant . in the same time , dia ajak anak sedara dia makan jugak . actually , memang dah lama dia nak kenalkan diorang berdua . tapi belum sempat jumpa dengan betul , lelaki tu dah jumpa perempuan tu dulu . so , sebab tulaa diorang tak dapat jumpa betul-betul . oka , faham tak ? tak faham sudeyy ~ then mula lahh cerita diorang .. disebabkan agak bosan ,, aku banyak skip cite ni . hahaa .. terus skip sampai diorang nak berpisah . after berpisah ,, then jumpa kat restaurant tu lahh.. mula-mula lelaki tu tegur makcik dia . then makcik tu macam " ala busukkbusukkk .. hahaa " perempuan tu dah nampak dah lelaki tu . terngangaaa diaaa . KYAAAA ! lepastu lelaki tu baru ternampak perempuan tu . OMO ! dia pon terngangaa... yahhh ! that time aku pon terngangaaaaaaaaaa . LOL , hahaa ~



so , thats all for this week . minggu sebelum ni lagi banyak dah tengok , heheee ;D
so , ini kira lepas geram untuk tahun depan . hmmm ;D
kta-taa . so tunggu next movie marathon tahun depanlah yeee .
dan ini hadiah untuk akak yang cuti dua minggu . tak tau nak buat apa kan ? duduklaa tengok movie-movie ni eh ?? hahaaaa . now , I UNDERSTAND that feelings :'(


No comments:

Post a Comment