Tuesday, March 11, 2014

DORMITORY LIFE :/

assalamualaikum . 

" yaya , kau rindu tak sekolah kau ? " dia bertanya . 

di sini jawapan aku . " subhanallah , aku tak boleh buat apa , ALLAH yang buat aku ingat kat sekolah aku . jadi bila aku tak lupa , maka rindu sesuka hati datang menerpa bila-bila masa ;) "


tapi apa yang aku ada ialah sekolah guru-guru classmate dan XTROVERT ! 
junior ? maaflaa jujur aku kata aku bukan senior yang caring tapi aku senior yang baik ;3 andai kau faham maksud aku . hahaa maksud aku , aku memang jenis yang layan junior baik-baik walaupun kadang-kadang sakit hati bila diperkecilkan oleh junior sendiri tapi harap maaf . aku memang tak rapat langsung dengan diorang . kecuali sorang form 4 baru n form 1 baru kat dorm aku tahun lepas . ;)
( dorm campur umur )


tiap saat aku berada di dalam dorm , aku rasa memang macam aku tak wujud di situ , 
tempat aku memang tercorok , nun di hujung dorm, port membisu yang paling efektif .




( ramai orang tanya betul doktor ? 
jawabku dengan senyuman manis terlebih gula tapi segaris , 
lalu menghembus nafas enjut bahu sikit-sikit )


nak tau apa aku buat selama berada di dorm selain membisu ? hahaa .
pagi-pagi bangun lambat kekadang je bangun awal then bilik air penuh sebab ramai makhluk bangun lambat . sementara tunggu giliran jalan laju-laju pergi dorm lipat selimut then pergi bilik air balik , nak cek dah kosong belum kalau belum gi dorm balik kemas katil then gi bilik air balik . hohoo rajin sangat =___="


selalunya dah azan baru selesai urusan kat tempat syaitan tuu . menakutkan :( 
 then pakai tudung terus gi surau selalu je miss imam pertama . tapi dapatlaa imam kedua kekadang solat solo jugakk kekadang sodorm ( solat + dorm = solat kat dorm =sodorm ) je 
( pecah baboom rahsia sodorm hahaaa )
. bebudak yang sodorm ni kira brutal tau kalau kat sekolah aku ;p 
 nasib je tak kena sebat atau catit nama kalau tak memang jadi hotsentap kena panggil nama kat dataran kehhkehh harap muka je baik tapi subuh lambat T___T


okay lepastu berlari macam itik pulang petang balik dorm sebab katil masih sepah lagi buku entah dah campak ke mana , nak isi air dari mesin dr.sukida lagii yang selalu rosakk aiyyoyoo ~ 


then then berlari 1000 km sejam pergi DM aka dewan makan sebab nak breakfast . kalau dah nama makanan kann itu yang pecut hahaa . paling aku suka bila masa breakfast dpat roti bungkus perisa blueberry dan etc. dan kalau dapat buah pisang .
memang standard ahh kalau amik dua tiga bungkus roti  . konon nak pampasan sebab masa supper semalam ada roti bungkus tapi tak amik sebab tak tahu . kehhkehh  kalau takponn konon sebab ramai yang tak pergi breakfast sebab bangun lagi lambat gleee ataupun ada yang puasa . hahaaa over glee alasan , yang penting aku harap halal lahh semuanyaa , bila dah camni baru terfikir ehh bolehkee aku buat camtu > kihhkihh . takpe ahh aku ikut orang lain jee T_________T 
lepasni dah taubat dah insaff . kalau yang pisang pulak alaa tu tak kisah amik banyak-banyak sebab tak ramai suka makan buah ..


dan gelaran aku kat sekolah ,,
HYE , SAYA RATU  PISANG XTROVERT . trollololooool


pernah satu hari tu aku , n lydiya makan tengahari sesama , masatu kiteorang makan pukul 2 kira kiteorang ni yang last keluar dari DM tulaa tapi kiteorang nampak ada satu bakul besar pisangg yang cute-cute tapi bertompok-tompok hitam , kalau tak makan time tu jugakk memang namanya busuk dan aku confirm diorang akan buang kat tong sampah . 
( beruk pon reject , mungkinn )


so aku amik 10 biji sebab dah tak muat tangan , lydiya pon amik 10 biji . 
HAHAA kalauboleh nak bawak je sebakul tu naik kelas ,
 buat amal jariah sikit derma kat orang ramai . loll . 
tapi sejujurnya memang 10 biji tu aku telan sendiri >__< 
 ( pisang tu jenis baby banana okayy . mungkin bersamaan 5 biji pisang besar ? OMG . )


okayokay ni dah keluar topik " apa yang aku buat selain membisu di dorm ? '
heheeee yang cite lain nanti aku cite lagii ;) 
sebab banyak lagi tragedi pasal pisang dan oren ni . hahaa


okey . after prpep petang then solat asar barulahh kami warga ISKANDAR boleh pulang ke dorm masing-masing , kalau dulu masa form4 kenelaa keluar riadhah ,
 tapi bila form 5 itu semua tak perluuu
hahaa dah taiko katanyaa ;) jadi apa yang aku buat ? angkat baju kat ampai lipat baju basuh baju bersihkan diri buat homework ( otak ke lain ) lepastu siap-siap pergi makan then ke surauu
wahhh berjaya membisu ! 

 |
|
|
|
|





after balik prep okayy lepak-lepak japp buat -buat ada hal , basuh baju ke apa kee 
then 11.30 kumpul tengah-tengah dorm buat bulatan besar , 
 bukan nak main bulat besar bulat kecik okee , 
nak baca surah Al-mulk n  tiga qul bagi mengelakkan gangguan syaitan dan jin ;)
perlindungan diri ;)


paling aku tak menahan diorang baca surah tu macam nak pecut seribu kilometer per jam .
entah tajwid tercabut entah tartibul huruf betul ke tak entah tasykil huruf ke manaa entah maksud ke manaa wallahua'lam . 
aku rasa dorm aku je cenggitu . #mungkin .
 maklumlahh dorm aku takde badar . 


kekadang aku tengah amik Al-quran kat rak , diorang dah terus start baca surah . aku pandang slekk pon mana ada orang nak kisah kat aku .puihh .
aku tak heran ahh . 
bajet hati batu tapi sedih gak ahh ( choii =__=" )


so lepas baca surah , okay aku paling benci pebende LIGHT OFF tu . benci sangattt benci benci !
tak mungkin sesekalai aku rindukan perkataan LIGHTS OFF tu . 
disebabkan LIGHT OFF tu aku terpaksa menapakkeluar dorm cari tempat merempat untuk buat homework yang madah tak siap jee . hikhokk , bila kena buat kerja dekat kawasan yang sumber cahaya tak mencukupi , almaklumlahh terpaksalahh aku terrtidur sambil menulis 
sebabtu aku benci LIGHT OFF ! T_________T

kesan lightoff : terpaksa aku jadi mak nenek dngan muka annoying

( yaya , kau tak pakai spek nampak cam budak2 , bila pakai macam kakak kakak2 .
memang spesies yang nak kena lempang hahaa )


lepastu time time aku tetibe terlebih power untuk kekal segar sepanjang malam , tupptapp adalaah si gedik yang gedik gedik nak kunci pintu dorm , 
bila aku ketuk pintu , memang sampai esok pagi ahhh kau taknak bukak , 
kang aku ketuk bedegANGG bedeGINGG kangg terus kena pandang slekk sepanjang hayat .
kisah apa aku ? tak kisah pon sebenarnya asalkan ALLAH tak pandang aku slekk ;)


tapi sebab aku nak ber ihsan ihsan kat si gedik yang menggedik jealous taknak kasi aku stay up taknak kasi aku study taknak kasi aku pandai , , aku pon lepas 3 kali ketuk tak bukak-bukak , pergi meminta ihsan dari ahli dorm lain untuk kasi aku tumpang tidur .
kuiikuii sedih betull T_______T


pernah sekali aku tidur kat INFO 4 dengan farehah ( taubat dahh hahaa )
lepastu kat EDU 3 dengan aliah 
paling banyak kali aku tidur kat dorm SUMAIYYAH ( semua ahlinya ahli-ahli form 5 ) . 
kalau kat SUMAIYYAH aku biasa tidur bawah lantai je beralaskan tikar lidi hahaaaa itulah selayaknya bagi orang yang kena halau macam aku ni T_______T


padahal dorm aku MEDSA 4 ! hiyark !!

okay sudah cukup sudah , cerita sedih aku kat dorm . lol
so nakkasi info sikit pasal  nama-nama dorm .

ada 4 jenis dorm mengikut rumah sukan . setiap rumah sukan ada 4 dorm 

MEDECINE ( dipanggil MEDSA ) = rumah hijau
INFORMATIQUE ( digelar ANFO (INFO ) ) = rumah biru
EDUCATION ( dipanggil EDU ) = rumah kuning
INGENIERIE = ( dipanggil INN-GEE (INGE )) = rumah merah

sekian . 












No comments:

Post a Comment