Wednesday, March 12, 2014

aku nak icecream !! scream !!

assalamualaikum

*lambai tangan *
( cam kenal je ;p )


sebelum mula makan chipsmore perisa hazelnut cicah dutch lady dulu . pehhhh dutch lady je satu-satunya bahan sejuk yang ada di rumah aku selain bahan beku yang lain =___=" 


" yaya , apa first impression yaya bila masuk sekolah ni ? "
( ISKANDAR aka ISIS aka SMSSI aka .. kalau taktau , mohon google =_____=" )
sebab dulu yaya pendiam sekarang nii wahh , kite tak sangka yaya pandai buat lawak , 
;p

hai . salam perkenalan . nama saya amira nadhirah binti abdul rahman . saya dari sekolah smkbbu lepastu dua bulan masuk smkajb before masuk sini .

" nak panggil apa ? panggil apa ?? ' 

err apa apa pon boleh . sukahati koranglaa tak kisah . 

" alaa kawan sekolah lama panngil apa ? "

emmmmmmmmmmmm yaaaaya. 

" minat apa ? minat apa ? minat one direction tak ? "

haaaa minat minat minat ..

" ada bakat apa ? kawad ke puisi ke debate ke hoki ke ragbi ke ?? " 

emmm *geleng-geleng *

" ada boyfriend tak ? "

krikkkrikk =___="
( ada kat koreaaa . kuiikuii )


--------------------------------------------------------------


itulah sedikit sebanyak perkara yang aku ingat pada prep pertama aku di kelas 4 ittihad . hahaa
sebenarnya aku nak nama YAYA tu luput terhapus terkubur dalam kerak bumi yang paling dalam bagaikan tak pernah wujud di seantero alam aku . tapi nama amira terlalu ayu dan nama nadhirah terlalu skema . kalau orang panggil aku amira nadhirah , nampak baik ;p 

lagipun selama aku teringin nak masuk asrama kan , aku selalu berangan nak nama gelaran macam yang orang lain ada jugak . pernah juga aku agak-agak gelaran apa yang akan akudapat haa kalau duduk asrama ? kehhkehh 

2P aka tupi ( pandai dan pendek ) 
kuiikuii . comel bangett nama tu , tapi maklumlah mungkin aku dah tinggi sebab tu tak layak gelaran tu . pandai tuu amin ! ;)

sebab boleh kira budak LEGEND ahh kalau ada nama hotsentapp ni . hahaa .

tapi takpe , aku still ada nama gelaran kat sekolah ni walaupun tak official pon seperti ..

PANDA ,
 ( sebab aku minat panda dan maybe aku pronounce panda as pen-da bukan pan-da =____=" ) 

ROGAYAH ,
 ( hahaa ini gempak , nama disebalik tirai surau XD disebabkan aku malu takut ada yg dengar dengar kawan kawan aku selalu panggil "YAYA ! " dalam surau . suara diorang dah laa kuat  , so mungkin orang yang 24 jam duduk surau mesti cap aku sebagai budak suka buat bising dalam surau , jadi aku cakap dengan diorang ' jangan panggil nama yaya "so end up diorang panggil rogayah sebab nak kalis . hahaa . time SPM , masa surau hanya didominasi bebudak form 5 . najwa yang bagi nama ni )

 KOREA 
( wani selalu kata " ehh , budak korea nii " hahaa mohon jealous ;p )

, RATU PISANG 
( ini merepek =__=" )
hahaaa . 


ini tablemate aku ( ain jalil missing in action )



first2 aku masuk kelas tu sep yang sudi menjadi penolong kepada zubair 
( hahaa jangkit aliah .  macam lagi best cakap penolong zubair instead of penolong ketua kelas 4 ittihad ;p )

okay sep suruh akmal amikkan meja untuk aku . akmal masetu entah papepe dia panggil aku erni . 
erni tu budak baru yang baru pindah keluar dari sekolah tu . =__=" 

malam tu sesi introduce ,  fittri n mamat n akmal je lelaki yang aku kenal .
perempuan pulak adalaa beberapa jugakk .
lagipon masatu ada beberapa budak hoki takde kat kelas T___T

emm , seperti yang pernah aku cerita tahun lepas punya lepas , awal-awal masuk sekolah , aku okay je tapi bila dijah dah pinndah , makin lama makin nak pindah .
who's dijah ? why did she left ? ( secret tett ... )


okay berbalikkepada first ipression ? haaa . first impression aku pasal pelajaran ? okay, absolutely masa kelas bio . aku macmmm agagagagagaaa diorang ni tak respond pon bila cikgu ajar . mesti diorang fahamni .homaiiiii . OMG . pandainyaaaa takutnyaaaaaa !!
 ( okey , begitulah *muka serious * )




minggu depannya ada exam uf 1 . time dapat result pulak ,, time tu aku rasa aku tak habis-habis dengar nama sorang makhluk bernama nazim faruq sebagai budak yang banyak dap
at top top markah dia .
macam ngangaa luas laah . hahaa poyo . time awal-awal form 4 tu dia masih budak  baik tak banyak cakap , emm emmm emm . #mohon tidak baca

paling ingat time sejarah , bila cikgu azilah tanya quiz , for sure laa dia budak pandai asyik gedik nak jawabb jee . tapi aku selalu jadi dia punya blackhole . kuiikuii memandangkan tempat aku corner belakang , tempat dia corner depan so cikgu tanya aku " amira , awak dengar tak apa yang dia jawab ? " aku angguk sikitsikit .
" eyy , awak jangan bela diaa , jawab betul-betul . " aku pon geleng geleng , hahaaaa " cikgu , saya dengar dia cakap , suara dia kuat ,, tapi tak jelas apa yang dia sebut tuu . mumbling ! " " okay , nazim awak ulang balik sampai amira dengar " kehhkehhkehh XDDD berdekak .

aku ingat tragedi ni  sebab aku rasa aku malukan diri sendiri kat kelas sebab terlalu jujur . hahaa yelaa aku cuak kott takut cikgu suruh aku ulang apa yang dia jawab . kang sentapp kang :O .lagi satu sebab sekarang setiap kali dia cakap kat depan ,, suara dia kuat dan jelas sangat !! #akuterasa diperli =__="


budak kelas aku memang ramai budak top  . hannah haziqah , aina syuhada , syahirah hasbullah , aqilah rahman , amirul solihin , ain jalil okay lagi siapa ? kuikuii maaf tak ingat =__=" . tapi yang pandai semuaaa pandai aku pon pandai ... dan top! amin ! ;) 









jumpa tak muka aku ?? hahaaa . wajib nampak ! 



jamuan akhir tahun kiteorang bertemakan : makanan tidak berkhasiat itu terrbalik ! 
semua tayang maggi cup  . masing-masing ,

bila cakap kat mummy :
" mum , nak singgah kedai jap ,
 nak beli maggi cup and sebungkus potato chips jap untuk jamuan kelas malam ni . "
 mummy kata " hahh ?? jamuan kelas makan tuu je ?? belilaa banyak sikit potato chips tu " 
"heheeh ha'a makan tu jee . alaa takyahlaa banyak2 sebungkus jee . "

(  kedekut betul . kuiikuii ;3 )

sep yang sudi menjadi penolong kepada zubair pon dengan baiknyaa bawak cerek elektronik naik kelas , untuk masak air . hahaaa .

haahaa okay nak mengumpat zubair pulak . dia tuuu !@#$%^&*() 
hahaa aku serious tak pernah tahu dia ni sebenarnya baik ke jahat ke alim ke nakal ke diam ke tak ke . lol .
aku tak kenal diaa. 
tak berani pulak nak korek rahsia 3 tahun sebelum aku masuk ;p 

-------------------------------------------------------------------------------------


apa lagi ahh nak cite pasal 4 ITTIHAD ? hahaaa yang penting aku memang happy sangatsangatsangat masuk kelas tu . belajar dalam kelas tu . sebab best ! walaupun budak kelas lain tak nampak kelas ni macam best , tapi aku sukaa . hahaa 

selama aku form 4 , memang banyak berkepit dengan farehah je laa. faktor besar adalah sebab di awal bicara macam kat atas tadi , aku ada cakap aku minat one direction . hahaa . 

" waaaa , awak minat one direction eahh ? sepp ! awak minat siapa ?? kita minat louise and niall ."

okayyy minah ni bukan setakat minat tapi dah tahap die hard fans . hahaa ;)
padahal aku bese-bese jekk . yeke ? ;p



 tapi yang tak boleh lupa kiteorang ada buat oral bi pasal one direction .
aku jadi interviewer , dia jadi fans . ;3
dia ni cengengg dia selalu nangis . hahaahaaa kutukkutuk .
( sebab dia selalu nampak aku nangis kat public =___=" )





No comments:

Post a Comment