Sunday, March 16, 2014

jasamu dikenang ;)

assalamualaikum ;)


so here comes the stories about 5 ITTIHAD part one - teachers edition .


KAMI SAYANG CIKGU !


biar aku jadikan entry ini sebgai kenangan aku bersama cikgu-cikgu yang dah mengajar aku bersama rakan-rakan di ISKANDAR ini . ;)  
memandangkan tak banyak yang telah aku catit di ruang kosong diary aku ,
selagi aku dapat mengenang jasa mereka akan aku kenang hingga aku berjaya .
berjaya menggapai cinta sejati dan syurga Ilahi . 
tiada carta dalam hati . 
kerana mereka telah menyebarkan ilmu seikhlas hati ;)





ehemm ehem ehemm ecehwaa. 

USTAZAH NURUL HIDAYAH BINTI PUTEH.
guru kelas kiteorang . mengajar subjek bahasa arab ;) alhamdulillah , ustazah banyak membantu dalam bahasa arab . dan adalah juga peningkatan untuk aku . hihhii :3 masa awal-awal tahun , dia ada tanya soalan arab kat sorang-sorang budak kelas aku . then bila tanya aku .aku diam sekejap then dia kata " apa dia comel ?? " pfft .hahaa maluwlll diorang dah ketawakan aku terkek-kekek . hussh hussh  ! 

okay , bebudak kata ustazah garang . tapi bagi aku diaa lekk lekk je cuma tegas je . tegas for good ! 
ramai jugaklaah yang pernah nangis sebab kena sound dengan ustazah . tak kira apa jantina sekalipun . hahaa jangan terasa . sebab .... mungkin tak ramai yang tahu .... aku pon pernah nangis kerana ustazah T_____T
cuma aku tak nangis on time . aku nangis bila terkenang balik apa yang dia cakap tu ada betulnyaa dan rasa berdosa je time tu :( biarlah rahsia ..... 

lepastu memandangkan aku ni AJK KECERIAAN DAN KEBERSIHAN KELAS yang entah ceruk mana pon aku tak pernah terfikir nak pegang jawatan tu . hahaaa sebab aku sangatlahh tak kreatif dan tak berdisiplin . dan memang kalau sekali aku buat homework atau study ,,,, 
memang serabut glee meja aku jadinya . tapi bagi aku aku rasa selesa jee sampailah ada orang tegur , baru aku perasan rimasnyaaaaa meja aku ! wowwwwwwww ! hahaa 

oleh sebab itu , ustazah selalulah jugak tanyaa " kelas macamana ? dah comeyy dah kelas ? "

hahaa aku takfaham kenapa kena ada perkataan "comel ' kuiikuii;3
sampailahhh kiteorang dapat anugerah keceriaan dan kebersihan kelas beberapa bulan berturut-turut ,,

NAMPAK SANGAT KELAS ITTIHAD MEMANG COMEYYYY MACAM AKU !
wakakaaaaaaa XD

terkejut tak ? cemana aku yang serabut boleh bagi anugerah gebaboomkat kelas aku ? 
hehee tengok hidung ahh broo 


---------------------------------------------------------------------------------------

CIKGU NALINI 

okay . cikgu bm since 4 ITTIHAD . cikgu feverettt nii .
hahaaa serious aku cakap aku rasa kan kalau cikgu nalini tak ajar aku , dah lamaaa aku pindah sekolah tahu tak ? sebab cikgu nilaa yang buat aku senyum dan gelak hari-hari . tapi paling sedih aku pon tak pasti cikgu nalini sebenarnya ingat nama aku ke tak ? huuuuu T____T walaupun aku ahli sidang redaksi dia ;(

masa awal-awal masuk ,dia pernah tanya apa entah kat aku ,so aku diri dan jawab soalan sambil senyum senyum kontrol gelak .
then cikgu buat muka fokus nak dengar jawapan aku . tetibe bila aku dah duduk dia kata
 " awak tahu tak saya tak dengar pon suara awak . saya cuma nampak awak senyum senyum tak nampak mata "
=_____________________________="
ini malu gleeeeeeeeeeeeeeee hahaaaaaa

setiap kali masukkelas , dia akan cerita cerita dan ceritaa . semua cerita dia buat aku gelak dan semua cerita berkisar tentang isu semasa , nilai murni , cerita dia , dan motivasi yang deep  . kekadang aku boleh jee gelak sorang-sorang part orang lain tak gelak . hadoiihhaha . TAPI bila dia mula mengajar bm ,, serious aku tak tipu ! nganuk gleeeeeeee XD sebab kiteorang dah tak biasa belajar bm . hahaaa 

-----------------------------------------------------------------------------------


CIKGU AZILAH BINTI KHAMIS

cikgu sejarah since form 4 . masa 4 ITTIHAD , dia guru kelas kiteorang . dia sangat comelll sampai aku rasa kedudukan aku telah tergugat . bhahahaa XD 

bila masuk form 5 kan ,
 " amira , tahniah kerana awak masih bertahan di sekolah ni "
bila akhir form 5 
" amiraa ,, tak sangke kan awak berjaya tamatkan persekolahan di sini . seronok ? "

wawawawaaaa tetibe aku rasa nak nangis T___T . cikgu azilah tau aku nak pindah sekolah , sebab mummy pernah cakap . so masa form 4 dia selalu beri aku semangat bila terserempak kat koop :'))


walaupun masa form 4, aku punya sejarah memang bottom 5 , sebab aku rasa sejarah upper form memang suusah macam hape dahlaa aku bukan spesiies rajin menghafal .
 tapi aku nak buktikan aku boleh sejarah A PLUSS . hahaaa ~ 


-------------------------------------------------------------------------


SIR AZLAN BIN KHAMIS

our English's teacher . dia baikk..... dan bujang . hahaa ~
dia pon selalu sentuh unsur-unsur islamik setiap kali kiteorang ada buat salah atau apa-apa yang berlaku .
it sounds awesome,, really awesome !
but he used to called us CHICKEN ! sebab semua taknak tanya dia soalan . haha

paling best.... dia pernah bawak kiteorang study kat pantai mersing .. 
wahhhhhh ! hahaaa aku ingat lagi time aku , qilah n lydiya kena denda kat pantai tu , sebab kiteorang lambat naik rehat . hahaaa  . 

paling best lagi ,, malam esoknya after pergi pantai dia ajak kiteorang datang rumah dia kat flat guru sebelah aspuri ,, makan-makan malam . woooo beraya makan semprit sedap ! dia masak nasi goreng pedas , then goreng nugget , then ada yang buat maggi , then makan buah cicah madu . hahaa tak sedar diri masatu nak trial . lewwl :3

last sekali masa gap antara exam bio n arab . ini insane ! hahaaa budak perempuan sains agama pergi rumah dia makan mee goreng sedappp then kiteorang tengok hindustan cerita YAADEIN . pergggh first time aku rasa syok tengok hindustan .hahaaa melting habisss tengok HRITHIK ROSHAN !! tapi sayang tu rupanya cite 10 tahun lalu .. hahaa tapi cite tu siap ada diorang melawat malaysia kott tapi nampak sangat edit background je.. hahaaaaaa cite tu pukul 1 pagi baru kiteorang balik : OOOOO hahaaa
glee . balik ramai-ramai dalam gelap nasib baik takde kawan extra yg mengikut :3

( aku siap nak nangis tengok cite tu . balik rumah , aku beria pergi kedai cd india n cari cite yg dia berlakon lagii . wakakakaaaaa XD ) 


--------------------------------------------------------------------------------------

USTAZ AMIRUDDIN ZAKI


( jangan upload gambar ni kat fb tauu , tak ustaz , saya upload kat blog jee . boleh kann ?? ;)


one word . hensem ( diorang kata , aku bese bese jekk . sebabtu macam taknaksenyum jekat gambar ni  ) 
. two words LO aka laki orang . hahaaa


ni memang nak mintak maaf banyak-banyak . aku rasa budak kelas aku semuaa guna ayat yang sama bile minta maaf dengan ustaz .

" ustaz , kami mintak maaf sebab selalu TERRRRRRRtidur masa kelas PSI aka syariah islamiah "
( yang terrrrrrrrrrrrrrr tu kasi 55 harakat . haha ;p )

terrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrmasuk aku . tapi aku kalau time memang semangat waja taknak tidur masa SI , kekadang berjaya okeeee . setiap kali aku berjaya tak tidur kang aku membongak cakap dengan kawan-kawan " weyyyh harini kan tak tidor tauuu masa PSI ! "
wakakaaaaaa XD

tapi paling tak boleh blah syidi .
bila ustaz suruh tanya soalan , syidi pon tanye soalan ,, 
masa ustaz tengah jawab soalan dia pon tidurr . perggggh aku dengan didie gelakgelakk je tengok punyelaa hampehh mamat ni . hahaa


tapi banyak-banyak bab ,, BAB KAHWIN PALING RAMAI TIDURRRR !
gedebussssh


-------------------------------------------------------------------------------------



okay . rehat seketika . ada ramai lagi cikgu . sambung nanti




3 comments:

  1. yaya..mmg berdekah aq bace entry kau kali nie..syik ketawe jerr..terase pon ader gax,,hahaha..btw aq tnggu the next part kayh !!!!

    ReplyDelete