Sunday, December 31, 2017

midnight 2018 .

assalamualaikum .


     its now 12:12 am in korean hours ( one hour earlier than Malaysia ) .
alhamdulillah its a brand new year for me .
kalau zaman sekolah dulu ada masalah untuk tulis tahun di tarikh buku tulis setiap kali masuk tahun baru . hahaa relatable kan ? that's how we student learnt how to not moving easily since our school's life . luls

   just a few hours ago it was 31st December 2017,
so seperti biasa rutin aku n anis adalah untuk makan Baskin Robbin on every 31st .
ia seperti menjadi kewajipan untuk kami bersama laluinya so it was like a refreshing starts for me lah untuk menghadapi tahun baru . acah lah jugak sebenarnya sebab tak tahu nak isi ayat apa kat ruangan ini . just feels like writing something .


       cerita tentang azam ?
banyak tu sememangnya banyak . kalau nak suruh tulis pon tak cukup tanah . you know what , I've always got that one azam that I don't know whether its realistic or no . I know we humans can't satisfy other humanbeing but yeah .


atleast to satisfy people around me, does it make any sense ?

     to make it short ,


I'm that kind of person yang mempunyai tahap kecemburuan yang agak tinggi lagi lagi terhadap orang yang rapat dengan aku . aku cemburu tengok diorang betapa baiknya diorang betapa consideratenya diorang , rajin , gigih , such a good muslimah and everything .

    I always wanted to make better than them supaya after this takdelah diorang je yang perlu take care pasal aku , bila aku susah diorang je yang tolong , diorang je yang hebat n etc . You know that feeling of korang nak tolong kawan korang but diorang reject pertolongan korang padahal bila kawan kita nak tolong kita kita just let them be . kalau nak tengok betapa negativenya aku , jujur kadang ada rasa terselit uselessnya aku . nak tolong orang pon sampai tahap orang reject , mesti dia ingat aku tak mampu hidup berdikari n nampak kesian sebabtu dia je nak tolong aku .

    betul tu mungkin betul .

kerana itu andai kau seorang yang berada di kasut itu ,
sedarlah dan langkah semula menapak dengan gagah .

tapi andai kau ditapak yang sudah gagah dalam langkahan itu ,
kau juga perlu tahu .
ukhuwwah itu manisnya seperti masakan yang dicampuri gula .
gula itu ibarat usaha.
untuk manisnya ,

usaha juga perlu .

one of the key to maintain your ukhuwwah is
: izinkanlah seorang sahabat yang ingin menawarkan bantuan itu membantu kita ,
itu tanda kita hargai dia :)

cause I've been in that shoes , I've experienced that feelings .
moga ukhuuwwah antara antum semua akhirnya mendapat kelazatan iman


( mungkin aku patut tukar tajuk aku hahahaa . ini bukan cerita tentang 2018 ni lol . just beause tetibe terlintas benda ni )





No comments:

Post a Comment