Friday, February 18, 2011

tips nak tangan lembut.



macamana nak lembutkan tangan anda yang kasar macam rambut anda?haha.
eii.. ini bukan lembut patah tulang ye... ini lembut lembu..ahahaa.. faham2 jelaaa..
senang jek caranya!


tolong mak anda tanak nasi di dapur.. hehheh~
kosek nasi yee... ooh. yang tak pernah masuk dapur mesti blur,,kan?
korang amik beras then tadah air then kacau2 untuk keluarkan kotoran..
dengan air tulah tangan korang akan jadi lembut...
comfirm habiss esok kembang hidung korang sebab orang puji2 tangan korang lembut macam dalam iklan tv.haha~
nanti jangan pulak lupa cakap yaya yang kasi tips berguna dan tak guna ni.haha~

tak caye tengoklah tangan i. bhahhaha!!
kalau mummy suruh masak nasi mesti akak n aku taknak. sebabb menyusahkan sikit masak nasi tu. tapi gerenti aku je selalu kena.
kalau bibik tak lari kan baguss...

but sebelum bibik lari aku ngumpat2 dia.
masatu aku suruh bibik cari seluar swim..
then dia punyalah malas macam hippo.
then aku ngadu2 kat aida n biha.


"eee.....baik takyah ada bibik. bukannya nak tolong carikan ke apa ke... eeeeeiissssh. geramnya! yeay! kak ira takyah pergi swim.huh!"

itulaa yang aku bebel kat biha n aida. masa nak pegi starhill yang boring.


tadi masa balik rumah aku ketukketuk pintu dan biha pergi panggil mummy

"mummy,,ada perempuan kat pintu"
"huh,, siapa?"

padahal itu kakak darah daging dia sendiri n kakak paling baik.huh! sampai hati..hahha~
nasibbaik dia tak kata makcik pakai kain batik macam selalu keluar kat berita tu.. yang pakai tudung merah,, baju putihh... hoho~

then masa dia kat pintu aku cakap..

"mum,, ada bibik baru datang"
:eeeee... kak ira ni. mana ada.haha..


actually, blog ada banyak kegunaan.
ikutlah for orang2 nak jadikan blog untuk bussineskah? tutorialkah? beri tipskah? kasi pengetahuankah?? atau... untuk unprivate diary..
yeah~

memang betul! kita akan puji orang lain lebih daripada someone yang dekat dengan kita.
dann kita akan kritik orang yang depan mata lebih daripada orang beribu-ribu batu yang jauh itu.



girls love emo? really? agaklaaa.haha



1 comment:

  1. eceh..
    perli nmpk..
    trase i..
    haha..
    jgn emo2 ya..
    just giving an opinion as a sister..
    not criticizing u tp cuma bg constructive critism..
    hope ur doing better in every good thngs that u do..

    btul2,,best jgk ada blog..
    ble org rindu or terigt kt kite,,boleh cri blog kte utk bace..
    kn kn?

    :)

    ReplyDelete