Saturday, April 23, 2011

tulistulistulis,,,,,,!!






haa~ kite sukasukasukaaaaaaa tajuk tuhh. itulah ayat cikgu geo kesayangan masa suruh tulis nota dalam setiap soalan . nada dia macam kawad tau . hahha~ then, aku pun gunakan nada tu dalam setiap ayat penegasan! bak kata orang,, kata guru kenalahh dituruti . aku kan nak jadi budak baik macam yang ustazah rahimah cerita pasal ex-students dia yang baik tuuu. haaa XD serious teringin nak jumpa AZFAR tuu.


okay, harini aku mencemar duli untuk tulis dua post. berani matilahh kann. actually kite nak story kat awakawak pasal tadi. kite tak kesah nak story kat sini sebab awakawak kan kawan kitee.. hee~

umpph tadi pukul 2 mummy keluar then mummy suruh siap nak pergi birthday party dua budak comelll anak kepada uncle faiz iaitu saudara aku. mummy cakap lepas asar nak pergi. so,, aku lekklekk jek sampai mummy balik pukul 4.15 baru aku siap then siap jek terus azan, powerkan kite?? hahha!

then aq,mummy,makdik,nana,ayahcu,ummi n amri jekk pergi. lain sekolah so bubbye! then sampai jekk sana "okayy itu dia tetamu jemputan kita sudah sampai. silakan masuk jangan malu-malu." bengang jekk deejay tu cakap macamtu. haa~

lepastu makan-makanlahh. nak tau kek dia ada patung barbiee tau kat atas tuh. akupun OMO!! kalau aku harapp nak berbarbie-barbie segalaaa.. tak mainlah bro. orang main pocoyo jekk. hee~
bak kata dijah "yaya a.k.a pocoyo" . then ann adalah lucky draw segalaa, poco-poco n..... kerusi beracun.

"okayy lepasni kita akan adakan pertandingan kerusi beracun tapi bukan untuk budak-budak but untuk orang besarrrrlahh sangatt. soooo,, harap semua sportinglahhh yee. cerita dia macamni tettt akan berjalan dekat anda semua dan bila lagu dihentikan anda kena amik satu kertas kat dalam cawan dan patuhi arahannya"


first2 ada makcik tu kena joget dangdut 2saat dengan pasangan dia. gelakk habiss aku.

then second,,
uncle faiz tuhh jalan n datang kat tempat kiteorang semua berkumpul. sebelum dia datang mummy dah lari konon amik air dulu.. haa~ aku ketawa tengok mummy.
then tetibe deejay tu pandang2. aku pon dah start gelakgelak. uncle faiz tuh diri depan aku lama pulak tuhh. cam sengaja jekk ann. aku pon dengan innocentnya gelakgelak sebab pada pendapat aku mesti makdik or ayahcu or ummi yang kena. tetiba deejay tu berhentikan lagu. aku pon OMO!! haaaahaaa.

tetibe semua tunjuk aku! aku pon macam "eih?? pehal aku pulakk. kata game ni untuk orang besar jekk. ahhhh" then deejay tu kata yeahh itu dia.siapa nama?tetiba suara dari tempat PA system tu cakap yaya,,yaya!! erggh.. siapalahh yang cakap tu taww. bengang betul. uncle faiz pon kata "yaya!"

"cepat,, amik-amik!!"
"kata untuk orang besar jekkk"
cepat amik!!
aku pon tunjuk-tunjuk kat nana suruh dia bersimpati menggantikan aku.
"annurlah amikkan"
"cepat annur amik"
dia pon amik
tetibe dalam kebengangan aku ,, aku terdengar suara deejay. "lakonkann (ohh.. lakon senang jekk)...... watak usop wilcha dalam hantu kak limah"
OMO!!! ingatkan suruh berlakon watak antagonis ke.. dussh!

mummy kata "alahh senang jekk. pergilah yaya"
- mak aku suruhhhhh.. dussh

makdik,nana n ayahcu" gelakgelak tak nampak mata sudahh"
-meresapp habiss denn. hoo~

ummi "tunjuk tangan usop.arggh!"
-ummi jeklaa buat


then dia kasi microfon lepastu aku just buat tangan jelly tu jek lepastu kasi dia microphone balik. hahha~ dia kata kat deejay lagi satu dia cakap kita bakorr. padahal aku tak cakap apeapeponn. hiperbola seyyh. haaXD. entah2 oranglain ada cakapkan untuk aku kott. lepastu aku pon dapatlaa ..

STATIONARY SET OF HANNAH MONTANAH!! haa~ kau nak aku happy?? yelaa.. AKU HAPPYLAH SANGAT NI!! haa XD

then semua mengkucingkucing aku! arrggh! bengangnya .. tudung dahlah serabai masatu. masa balik tu kak nazura cakap "study betul2 yee~" aku pon ahh okayy. tak sangka ramai care pasal aku so,,, aku kena study lekklokk.


then kat rumah

"eihh kak ira! apa tuuu???"
" kak ira punye "
"elehhhh"
"siapa nak??"
"NAKK!"
"tadi kata elehhh."
"alaaaaA"

haa. ingat orang nak kasi diakahh. hadiah kenangan bebbb!


then tadi ayahcu ajar aku naik motorrr.. wheeee~ BEST BOLEEE , gear1 gear2 gear3 .. senang jekk sebenarnya. hahha. ARROGANT! tapi cuma pegang handle senget-senget. sakit kaki dokk tahan motor tuu.. bangge tauu aku yang kecik boleh bawak ayahcu yang boyot naik motor.. haaXD .

masatu ayahcu nak ajar naik motor. tapi aku jual mahal . kalaulahh masatu aku nak belajar mesti kali kedua ni dah pandai.hee~





huhh! geram betull. tadi penat-penat amik gambar, tetibe lenyap begitu saja. malas nak explain memanjang! redha jelaa huuu.~ nak amik lagi MALASS!

No comments:

Post a Comment