Saturday, September 23, 2017

menjala ukhuwah

dimulai dengan sesi taaruf , bicarakan motto kehidupan setiap seorang .


lesen motor pon ceq takdak inikan pula nak menghidupkan motto . hmm
fikir punya fikir sambil orang lain mempersuarakan motto kehidupan mereka yang sungguh realistik . 
tiba giliran aku , setiap 24 pasang mata 24 pasang telinga yang ada disitu bersedia atau dalam kata lain kidae mendengar motto hidup aku . konon macam gempak sangat dan deep plus poetic lah katanya .  ( mungkin ayat penyedap rasa hahaha  ) 

yang aku hanya maampu kata :

menyesal cuba , jangan menyesal tak cuba

maka mereka pon ber woo . tapi bila ada seorang bersuara apa maksudnya tu yaya ? maka yang lain pon " ha'ah tak berapa faham sebenarnya " hahahaa =__=" sedihnyaa . harap boleh brain lels .

tulah tapi sebaik saja lepas berkongsikan motto hidup aku yang tetiba hidup , 
baru terfikir ayat blog semalam .

andai benih yang ditanam elok ,
maka pohonnya juga akan mengeluarkan buah yang elok .

benih itu umpama niat . buah itu pula hasilnya . mungkin itu juga motto hidup aku . trust in yourself . trust in your journey , if it's not okay , it's not the end ;)

tertarik juga aku pada satu ayat kak diba ni . orangnya lembut wajahnya mulus .

jangan kita buat apa yang kita taknak orang buat kat kita , dan jua begitulah sebaliknya :)


and lastly ,

Image result for hasbunallahu wa ni'mal wakeel
 ( zur's )


 alhamdulillah , program ni telah berakhir dengan jayanya .
walaupun aku hanya mampu menyumbang jasa sebagai AJK yang menyediakan tempat tinggal aku sebagai tempat menjala ukhuwah , semoga ada manfaat darinya .

aku agak trauma lah juga bila bicara tentang roti jala sebenarnya .
lol jk . tapi tulah pengalaman aku sya dan auni dalam membuat roti jala masa PC dah bolehlaa kasi expert kit . takdelah kena tebuk lubang botol pon sebenarnya ; kahkah

maka inilah hasilnya :


objektifnya , bukanlah saja saja membazir duit membazir tenaga untuk isi perut yang hanya kenyang sementara sahaja . disamping dapat menjala ukhuwah , kan dapat juga kita kita sebagai perempuan perempuan ni belajar cara buat kuih , ilmu ilmu keibuan ni kan sangat berguna juga untuk masa depan giteww . bukanlah nak feminisme tapi tulah kuih pon dah pink acah hipster .. lels .


so we named it " karipap hipster " -- promote kitt ig kak mun hahahaa .

betullah tu bak kata aisyah 

" kenapa karipap ni warna pink ?
ni mesti idea yaya ni sebab selalunya diia je kasi idea pelik pelik nih " .  hahahahahah 

ceritanya aku tanya auni nak guna pewarna kuning tak ? kat rumah aku ada pewarna kuning tapi paah punyalah , guna masa pc haritu . kalau nak guna kena mintak izin dialah .
* for surelahhhh barang orang kannn ==" *

auni pon macam eih > ohh kena guna pewarna eh untuk roti jala ? * sambil ddia keluarkan sirap dari beg dia sebab nak buat air sirap * 
pastu aku pon tetibalah dapat ilham ehh apakata kita buat roti jala pinkk ? so takyahlaa guna pewarna paah .

hahahahahah k . kisahnyelah pfft


 k akhirnya nilah rumah saya di Dongyang Mirae University. tinggal sorang sebab takde sebab . luls .


 after habis program , 
maka PIC kecil molek untuk program pon belanja kami ayaq . hiks sempena dapat janghakgem wow dahlaa comel , pandai pulak tu , kaya pulak tu PIC pulak tu baik pulak tu pandai masak kari pulak tu . hahaah k 
mekasih aunii <3 

 izzati auni ( moga satu hari kalau awak search nama awak kat google maka jumpalah post ini .. hahahaa #partnerinanyprigramyangmelibatkanmemasak

No comments:

Post a Comment